Og hvis nogen mener at slagtøj er kedeligt, beviste Thomas Sandberg, at det passer i hvertfald ikke. For i sit tre kvarter lange show sørgede han ikke blot for rytmer af alle slags og på de mest uventede “instrumenter”. Han leverede også komik, slapstick og masser af humor, så det desværre ikke specielt talrige publikum klukkede af latter…. Horsens Folkeblad 2014
Udover at være en af landets fremmeste slagtøjsspillere, der ubesværet bevæger sig mellem forskellige genrer som ny kompositionsmusik og performance, er Thomas Sandberg også en stor formidler af rytmisk musik til børn….Sandberg er en elegant formidler af musik og improvisationskunst. Hans originale pædagogiske projekt fortjener stor anerkendelse. Det var ganske enkelt godt at befinde sig i det uhøjtidelige og sprudlende univers, som multikunstneren byggede op. Aarhus Stifttidende 2013
Stor leg….Ud af Thomas Sandbergs nonverbale og fysisk ekspressive gøren og interageren med billeder og lyd opstår en original eksemplificering af, at leg med gentagelser kan rumme fortryllende nyt. ‘Sygt!’ og ‘Åh, det er godt lavet det der!’ er bare nogle af de spontane begejstringstilkendegivelser der fyger i luften fra børnepublikummet til Thomas Sandbergs forestilling ‘Loop’. Rummet koger og publikum er fuldstændigt ‘med’ og ‘på’ det, der sker på scenen. Det, vi nyder, er den helt igennem suveræne musikalitet og opfindsomhed, der gennemsyrer den leg med musik, lyd, billede og rytmik som Thomas Sandberg interagerende kaster sig non stop dynamisk ud i…. Teateravisen 2011
Nytårskoncerten på Værket i lørdags var ikke kun underholdning i høj klasse, men også en særlig musikoplevelse….
Det helt specielle ved koncerten var den eminente slagtøjssolist, multikunstneren Thomas Sandberg.
Han optrådte som en form for musikalsk stand-op komiker, som tilføjede musikken en helt ny dimension eller skabte noget fuldstændig originalt…..
Thomas Sandberg er en sprudlende improvisator. Hans komiske begavelse hviler på hans store musikalitet. Han fornemmer momentet, den præcise udtryksfulde forskel mellem tavshed og lyd. Han er fuldstændig naturlig i sin optræden….
Monica Papazu, Randers Amtsavis 2010.
De er lutter åbenstående munde , når Thomas Sandberg giver sig til at brillere med legetøj, stemme og slagtøj som remedier i en improvisation, der slår alt, hvad børnene i salen før har hørt af human beatbox og lignende fænomener…
Gummidyrene får et ekstra klem af Thomas Sandberg og det er sikkert ham, ungerne husker, når de skubbende og masende har forladt operaens blå plys… Thomas Michelsen, Politiken 2008
Forførelsens kunst..New Value er begavet, sjov og tiltrængt satire…..Vidunderlig er den gennemmusikalske Thomas Sandberg, Vibeke Wern, Berlingske Tidende 2006
Komponisten og performeren Thomas Sandberg har komponeret en ovenud begavet lydkulisse.., Anne Middelboe Christensen, Information 2006
Thomas kan få alt til at swinge – giv ham et fodgængertorv, et plastsæde, giv ham hvad som helst!
Han er legebarnet uden grænser, der spiller på det essentielle pulsslag. ,Lotte Bichel, Berlingske Tidende 2005
Sandbergs originale fantasi går lige ind….Sandberg jammer for vildt….kom ikke og sig, at det københavnske teater ikke følger med… , Anne Middelboe Christensen, Information 2005
Klovnen som Profet…Sjældent alvorlig, men altid seriøs: Thomas Sandberg er på en og samme tid det københavnske musiklivs overklovn og en af dets mest stædige profeter…Det han skal vise os, skal overbevise os om, at musikken og musikeren og den situation som forener dem begge foran et publikum kan så meget, som vi endnu ikke er klar over.
Han vil simpelthen noget andet, noget som han lader til at være kaldet til, og derfor er han en profet….
Ursula Andkjær Olsen, Berlingske Tidende 2000
Sandberg er vores sjoveste slagtøjsspiller…. Kunst i grænselandet mellem stand up, improvisation, ny kompositionsmusik og teater..Sat ned på en stol mellem to mikrofoner udvidede percussionisten vores rammer for forståelse af, hvad der er musik, hvad der er slagtøjsspil, og hvad der bare er elementært morsomt….
Thomas Michelsen, Politiken 1999
Et sandt Multitalent…Efter toenhalv times hæsblæsende og oplevelsesmættet underholdning var man overbevist om, at multikunstneren er et multitalent af de helt store…..Thomas Sandbergs talent og vingefang har et format, som vil inspirere komponister og forfattere til at arbejde i grænselandet mellem musik og drama…. et fyrværkeri af virtuositet på mange planer…Til alt dette føjede sig så ekstranummeret : Det kunne Victor Borge ikke have gjort bedre….Jens Brincker, Berlingske Tidende 1996
Musikken pibler som noget af det naturligste ud af Sandberg med en sikkerhed og en professionel kompromisløshed, der er imponerende. Han har ikke bare sans for dramatikken i musikken, men også for skuespillets dramatik….
Jacob Wivel, Jyllands Posten 1996
Slagtøjsspilleren Thomas Sandberg har udviklet et spilleteknisk niveau og et kunstnerisk overblik, der sætter ham i stand til at lave rytmeserier, koordinationsspil med hænder og fødder og timing af enkeltdetaljer, som kun de færreste kan udføre…..Anders Beyer, Information 1998
Thomas Sandberg er eminent til tramp, plask, bank, piv, dyt og båt.En moderne musikalsk klovn af format… overrumplende vittigt og virtuost udført af slagtøjsspilleren Thomas Sandberg…. Det er pjank og ballade, men det er rasende musikalsk gjort….. Ole Nørlyng, Berlingske Tidende 1998
Musikalske klovnerier…Originalt slagtøjstalent skaber nyt musikteater…afvejer musik og klovneri med suveræn elegance og vitalitet…. Jan Jacoby, Politiken 1997
En mageløs og sindsvagt morsom tour de force.., Jakob Levinsen, Berlingske Tidende 2001
Trommehvirvler og suverænt skuespil…Sandberg forener musikken og teatret så tæt som det hidtil ikke er set…det, Thomas Sandberg præsenterer er underholdende, forfriskende og anderledes. Såvel det teatralske som det musikalske får ny luft under vingerne…her kombinerer Sandberg sin eminente musikalitet og sans for timing med sin kropsbevidsthed og sit enorme arsenal af udtryksnuancer…. K.E. Watz, Lolland Falster Folketidende 2000
Imidlertid er der faktisk en uendelig poetisk kraft selv i en plasticspand, når bare den der spiller på den, gør det med følelse. Og det gør slagtøjsspilleren Thomas Sandberg, selv om denne musikalske spilopmager måske ikke umiddelbart er den første, man ville forbinde med fænomenet “den romantiske kunstner”, men ikke destomindre en stor fejl, for Thomas Sandberg er simpelthen en sand poet. Sandberg har jo for længst placeret sig som en slagtøjsspiller af de usædvanlige, men hvad mere er, så viser han sig også som komponist – af slagtøjsmusik – der i ualmindelig høj grad har sans for sine instrumenters poetiske kvaliteter…. Ursula Andkjær Olsen, Berlingske Tidende 2000